Tuesday, March 27, 2012

သူရဲေကာင္း ကိုရင္ငယ္

အိႏၵိယႏိုင္ငံမွ သီရီဓမၼာေသာကမင္းၾကီးသာ စိတ္ထားျမင့္ျမတ္သူမဟုတ္ပါ၊
ကၽြႏု္ပ္၏ ဘဝမွာလည္း မ်က္ရည္က်လုနီးနီး စိတ္ထားျမင့္ျမတ္သူ ကိုရင္ေလးတစ္ပါးကို ေတြဘူးပါသည္။
စားေရးသူ ကိုရင္ဘဝက ေနခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္၏ ေက်ာင္းသည္ ျမန္မာနိဳင္ငံတြင္ စည္းကမ္းအၾကီးဆံုးေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း ဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ စာသင္းသာဘဝသည္ စာသင္စာခ် စာအံရေသာေၾကာင့္ ညေနဘက္တြင္ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ျခင္း ဒုကၡကို ေတာ္ေတာ္ၾကီးကို သည္းခံခဲ့ရပါသည္။ (သည္းမခံႏိုဘဲ တစ္ခုခု ခိုးစားမိေသာ္ ေက်ာင္းတိုက္မွ ခ်က္ခ်င္းထြာခြါရသည့္ အျပစ္ျဖစ္ပါသည္။)
တစ္ေန႔ေသာအခါဝယ္ ကိုရင္ေပါက္စ (တစ္ပါးက ၁၂ ႏွစ္ခန္႔ ႏွင့္ ေနာက္တစ္ပါးက ၁၃ႏွစ္) ႏွစ္ပါး စာအံေက်ာင္းျပီးခ်ိန္ (ည ၁၀ နာရီခြဲခန့္) မုန္႔ခိုးစားေနၾကပါသည္။ ထိုအျဖစ္အပ်က္ကို စာခ်ဘုန္္းၾကီးတစ္ပါးျမင္ေတြ႔သြားပါသည္။ တာဝန္ရွိသည္အားေလွ်ာ္စြာ ဆရာေတာ္အားေလွ်ာက္ပါသည္၊
 ေနာက္တစ္ေန႔နံနက္ဘုရားဝတ္တတ္ျပီးခ်ိန္ဝယ္ စည္းကမ္းရွိသည့္အားေလွ်ာ္စြာ ဆရာေတာ္မွ ၎ကိုရင္ေလးႏွစ္ပါးအား ေက်ာင္းတိုက္မွ ထြက္ခြါၾကရန္ မိန္႔ၾကားပါသည္။ အားလံုးစိတ္မေကာင္းျဖစ္ၾကရပါသည္။ (သူတစ္ပါးဒုကၡေရာက္သည္ရွိေသာ္ သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ စိတ္ႏွလံုးသည္ တုန္လုပ္ျမဲျဖစ္ေလသည္ဘဲေလ)  အျဖစ္အပ်က္တို႔သည္ အလြန္႔ကို လ်င္ျမန္လွပါသည္။ ညေနဘုရားဝတ္တတ္ခ်ိန္တြင္ ကိုရင္အငယ္ေလးမွာ ေက်ာင္းတိုက္မွ ထြက္ခြါသြားရျခင္းမရွိပါ။ အမ်ားနည္းတူ ဘုရားဝတ္တတ္ပံုမွန္ျပဳလုပ္ေနသည္ကိုေတြရပါသည္။ ကိုရင္အၾကီးတစ္ပါးသာလွ်င္ ေက်ာင္းတိုက္မွ ထြက္ခြါသြားပါသည္။ စံုးစမ္းသိရွိရသည္မွာ ၄င္းကိုရင္အၾကီးတစ္ပါးသည္ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္ၾက ဆရာေတာ္ထံသြားကာ မုန္႔ခိုးစားသည္မွာ တပည့္ေတာ္တစ္ပါးသာျဖစ္ေၾကာင္း၊ မုန္႔စားေနခ်ိန္ဝယ္ ကိုရင္ေလးက အနားမွာရွိေသာေၾကာင့္ တာဝန္က် ဘုန္းေတာ္ၾကီးမွ ကိုရင္ငယ္ေလးပါ စားေနသည္ဟု မွားယြင္းစြာ ေတြျမင္သြားေၾကာင္း၊ သို႔ပါေသာေၾကာင့္ ဘုရားတပည္ေတာ္ တစ္ပါးသာလွ်င္ အျပစ္ရွိပါေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားခဲ့ေလသတည္း။
စာသင္းသားဘဝက စာသင္တိုက္တစ္ခုသို႔ဝင္ေရာက္ေနထိုင္ ပညာသင္ၾကားခြင့္ရရန္မွာ အလြန္ပင္ခဲရင္းေလသည္။ ၁၂ နွစ္အရြယ္ ကိုရင္ေပါက္စ ေက်ာက္တိုက္မွ ႏွင္ထုပ္ခံရလ်င္ အဘယ္မွ် ဒုကၡေရာက္လိမ့္မည္နည္း။

စာဖတ္သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ကိုရင္အၾကီးေနရာက ျဖစ္ပါမူ မိမိအျပစ္ကို သူတစ္ပါးတို႔အား မွ်ေဝေပးေလမည္ေလာ။ ထိုကိုရင္အၾကီးေလးကဲ့သို႔
( ျခေသၤ့လို႔ ရဲရဲရင္ရင္၊ ႏြားလိုသည္းခံျပီးေတာ့၊ ျမင္းတစ္ေကာင္လို လ်င္ျမန္စြာ၊ ဆင္တစ္ေကာင္လို အားႏွင့္မာန္ႏွင့္ ) မိမိတစ္ဦးတည္ေသာ အျပစ္ကို ဝန္ခံရဲပါမည္ေလာ။
ေက်ာင္းတိုက္မွ ထြက္ခြါသြားခဲ့ရေသာ ထိုကိုရင္ငယ္သည္ စာေရးသူအတြက္ေတာ့ သူရဲေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ပါသည္။

မွတ္ခ်က္ ။ စာေရးသူကိုတိုင္ ၎ေက်ာင္းတိုက္မွ ေဘာလံုးပြဲခိုးၾကည့္မိေသာ အျပစ္ေၾကာင့္ ထြက္ခြါခဲ့ရပါသည္။။
                                           မွ်ေဝခံစားႏိုင္ၾကပါေစ။
                                               ကိုရင္အာယု (မန္းသီတဂူ)

သီရိဓမၼာေသာကမင္းၾကီး၏ စိတ္ထား

သုေတသနပညာရွင္မ်ားသိရွိထားသည္အတိုင္း အေသာကမင္းၾကီး၏ ျမင့္ျမတ္ေသာစိတ္ထားကား အတုယူစရာေကာင္းလွေပသည္။ သူ၏ အထိမ္းအမွတ္မ်ားျဖစ္ေသာ (အမွတ္အသား) ေက်ာက္တိုင္ၾကီးမ်ားထိပ္တြင္ ဓမၼစၾကၤာပံု (သိုမဟုတ္ ၂၄ ပစၥည္းပံု) စက္ဝိုင္းအမွတ္အသား တို႔ကိုေတြရွိနိဳင္ပါသည္။ ၎ စက္ဝိုင္းပံုကို ျခေသၤ့သံုးစီးက ထမ္းထားပါသည္။ ၎ျခေသၤ့သံုးစီးေအာက္တြင္ ဆင္၊ ျမင္း၊ နြား၊ ျခေသၤ့ အရုပ္ေလးခုရွိပါသည္။ ထိုအရုပ္ေလးခုတို႔သည္ သိရီဓမၼာေသာက မင္းၾကီး၏ စိတ္ထားကို ေဖၚျပေနေလသည္။
အဓိပၸါယ္မွာ သူတစ္ပါးတို႔၏ေကာင္က်ိဳး (အမ်ားေကာင္းက်ိဳး=ေလာကတၳစရိယ) သယ္ပိုးရာတြင္(ေဆာင္ရြက္သည့္အခါ)
၁။ ႏြားကဲ့သို႔ သည္းခံစိတ္ (ခႏၱီ)  ရွိရမည္၊ (စိတ္ရွည္ရမည္)
၂။ ျမင္းကဲ့သို႔ လွ်င္ျမန္ျဖတ္လတ္ေပါ့ပါး ရမည္၊ (စိတ္ပါလက္ပါလုပ္ရမည္)
၃။ ဆင္းကဲ့သို႔ ခြန္းအားသန္မာရမည္၊ အင္းအားသံုးလုပ္ရမည္၊
၄။ ျခေသၤ့ကဲ့သို႔ ရဲရဲရင့္ရင့္ ျပတ္ျပတ္သားသား လုပ္ရမည္၊ ဟူသတည္း။။။။
အလြန္ပင္မွတ္သားထိုက္ပါေပေတာ့သည္။

                            သီတဂူစမ္းလပမာခ်မ္းျမသာယာရွိၾကပါေစ။
                                       ကိုရင္အာယု (မန္းသီတဂူ)

Monday, March 12, 2012

မဟာယာန္ဆိုတာ ဘာလဲ (မဟာယာန)

မဟာယာန္ဆိုသည္မွာ
၁။       ။ ျမတ္စြာဘုရား၏ ပညတ္ေတာ္မူအပ္ေသာ ဝိနည္းတရားေတာ္ကို သင္ၾကားနာယူျခင္းမျပဳဘဲ အက်င့္သီလျဖဴစင္စြာ က်င့္ၾကံအားထုတ္က နိဗၺာန္သို႔လည္းေကာင္း ထာဝရဘုရားသို႔လည္းေကာင္း ေရာက္ႏိုင္သည္ဟုအယူရွိသည္လည္းတစ္ေၾကာင္း။

၂။      ။ ျမတ္စြာဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိေတာ္မူစဥ္က ရုပ္တုေတာ္ ဆင္းတုေတာ္တို႔ကို ကိုးကြယ္ရန္ မေဟာၾကားခဲ့ေသာ္လည္း လူရွင္အေပါင္းတို႔၏ စိတ္ဓါတ္ကို ပသာဒနိယ်ျဖစ္ေစ၍ နိဗၺာန္မဂ္ဖိုလ္သို႔ေရာက္ေစတတ္ေသာတရားမွာ ရုပ္ပြားေတာ္ကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္သည္မွတစ္ပါး တျခားနည္းလမ္းမရွိဟု အယူရွိသည္လည္းတစ္ေၾကာင္း။

၃။     ။ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားသည္ ပရိနိဗၺာန္စံဝင္ေတာ္မူေလျပီးေသာ္လည္း ထာဝရဘုရားကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနဟန္လကၡဏာရွိသည္ဟူ၍လည္းတစ္ေၾကာင္း။။


ဤကဲ့သို႔ အယူရွိျခင္းေၾကာင့္ ဘုရားရုပ္တုေတာ္မ်ားကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္သည္သာမက ႏုစဥ္ကာလပင္ ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ ေဗာဓိသတၱေခၚ ဘုရားေလာင္းရုပ္ပြားမ်ားကိုပါ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ၾကေလေတာ့သည္။

ထို႔ျပင္ ေလးသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္းကာလပတ္လံုး ပါရမီေတာ္အဆူဆူတို႔ကို ျဖည့္က်င့္ေတာ္မူသည္မွ ရအပ္ေသာ ဘုရားရွင္၏ဘဝသည္ မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ ပရိနိဗၺာန္မျပဳႏိုင္တန္ရာ။ အၾကင္အခါ ကမၻာေလာကဓါတ္ၾကီးရွိ နတ္ လူ ျဗဟၼာအေပါင္းတို႔သည္ တရားရွိအံ၊ ထိုအခါ ကြယ္ပ၍ တစ္ေနရာမွ ရႈစားေနလတၱံ႔။ အၾကင္အခါ၌ တရားပ်က္အံ့၊ ထိုအခါ ျပန္္လည္၍ ပြင့္လာေတာ္မူလတၱံ႔ဟု ဟိႏၵဴဝါဒကဲ့သို႔ အယူရွိၾကေလသည္။  ဤမည္ေသာအေၾကာင္းတို႔ေၾကာင့္ မဟာယာန္ဂိုဏ္းဟု ေပၚေပါက္လာေလသည္။
ခရစ္ႏွစ္ ၂၀၀-မွ ၉၀၀ အထိမဟာယာန္သာသနာသည္ အိႏၵိယ ျပည္ၾကီးတစ္ခုလံုးတြင္ အလြန္စည္ပင္ျပန္႔ပြားခဲ့ရာ အေရးၾကီးေသာေက်ာင္း ေစတီ ပုထိုးစသည္တို႔ကိုလည္း ဤဂိုဏ္းသားတိုကသာ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ရေလသည္။

ထိုေခတ္က ထုလုပ္ခဲ့ေသာ သိန္း သန္းကုေဋမကေသာ ဘုရားရုပ္တုေတာ္မ်ားႏွင့္ ဘုရားေလာင္းရုပ္တုေတာ္မ်ား အဝေလာကိေတဆြရအရုပ္မ်ား တာရာေဒဝီနတ္သမီးရုပ္တုမ်ားကို ေက်ာင္းတိုင္း ပုထိုးတိုင္း၌ ယခုတိုင္အထင္အရွားေတြ႔ျမင္ရေလသည္။ ဤမဟာယာန္သာသနာကို ဗုဒၶဝါဒႏွင့္ ဟိႏၵဴဝါဒ ႏွစ္ခုစလံုး ေရာေႏွာထားေသာ သာသနာဟုေခၚဆိုပါက မွားနိဳင္မည္မဟုတ္ေပ။။
သို႔ေသာ္ ကၽြန္ဳပ္တို႔ ေထရဝါဒီသာသနာေတာ္၌လည္း ရုပ္တုေတာ္ကိုကိုးကြယ္ေသာ အေလ့အလာရွိေနေပသည္။ အေသာကမင္းၾကီး လက္ထက္ေတာ္ကလည္း ရုပ္တုေတာ္မ်ားကို လွဴဒါန္းခဲ့ေၾကာင္းႏွင့္ ေက်ာက္စာအခ်ိဳ႕တါင္ ဖတ္ရႈရျပန္ေလသည္။ သို႔ေသာ္ ရုပ္ပြားေတာ္ကို ကိုးကြယ္ေသာအေလ့အလာမွာ ပရိနိဗၺာန္္စံဝင္ေတာ္မူေလျပီးေသာ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးအား အမွတ္တရရွိေစရန္ႏွင့္ ၾကည္ညိဳျခင္းပသာဒရွိေစရန္အျပင္ ထိုသို႔အမွတ္တရၾကညညိဳျခင္းျဖင့္ ကုသိုလ္တရားမ်ားပြားမ်ားၾကေစရန္၊ သာသနာေတာ္လည္း မတိမေကာ မပေပ်ာက္ေစရန္ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရာကား ဤဓေလ့ထံုးစံမွာ အလြန္ပင္ မြန္ျမတ္လွေပသည္။ ဆက္လက္၍ေရးသာရမည္ဆိုပါမူ ဘုရား ေက်ာင္း ေစတီပုထိုးတို႔ကို မ်က္ေမွာက္၌ အထင္အရွား ဖူးေျမာ္ၾကရသျဖင့္ သာသနာေတာ္ၾကိလည္း ယေန႔အထိ  မတိမ္ေကာ မကြယ္ပႏိုင္ေသးဟု ဆိုႏိုင္စရာရွိ၏။ ကမၻာေပၚတြင္ ဘာသာၾကီးေလးခုရွိရာ အစၥလာမ္ဘာသာမွတစ္ပါး အားလံုးေသာဘာသာတို႔၌ ရုပ္တုေတာ္ကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္းအေလ့အလာသည္ ရွိကုန္၏။ သို႔ေသာ္ ရုပ္တုေတာ္ကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္းကား အစၥလာမ္ဘာသာဝင္မ်ားအဖို႔ ဧရာမ ဆန္႔က်င္ဘက္ၾကီးတစ္ခုေပတည္း။။
                                                                      ေမဃဝတီဆရာေတာ္ ဦးနာရဒ

မဟာယာနဆိုတာဘာလည္းဟု မၾကာခဏေမးေလ့ရွိေသာ ညီငယ္ ညီမငယ္တို႔အက်ိဳးစီးပြားအလို႔ငွါ (လက္လမ္းမွိီရာ) သိသေလာက္ရွာေဖြတင္ျပအပ္ပါသည္။ အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္လ်က္ ။။
                                                (ကိုရင္အာယု မန္းသီတဂူ)

မဲဇာျမိဳင္

ေလေသြးရာခ်ီ
ေရႊဖီက ေမႊး။
ဝတ္ပန္းငယ္ ငံုခိုင္ႏွင့္
မဲဇာျမိဳင္ ဂႏိုင္အုပ္မွာ
ေရႊဘုတ္က ေၾကြး။။

ေတာသူ႔ ရြာမို႔

ေရႊဗဟိုရ္ စည္သံမ်ားကိုလ
မၾကားရ ၾကာေခ်ျပီ
ေလးလရာသီ။
တိုင္းဌာနီ
မဟုတ္ကယ္ ပါျပီလို႔။
ၾကက္သံကို ပဟိုရ္ျပဳရတယ္
ေတာသူ႔ရြာမို႔။

ပင္ဝါးရံု

စိမ္းလဲ့ငယ္တဲ့ ညိဳေရာင္။
ပင္ဝါးရံုေလယူသိမ္းတယ္
ယိမ္းႏြဲ႕ ေျမာက္ေတာင္။

ျမဴခိုးရယ္ေမွာင္
ဟုိေတာင္ေၾကာ့ ခါးပန္း။

ေရႊဥေဒါင္းငယ္တို႔
ျမိဳင္ေစာင္းမွာ တြန္သံခ်ိဳလွတယ္
ကြန္းခိုတဲ့နန္္း။။

ခြင့္ေတာင္းပါ

မိဦးဖဦး ဆရာ့ဦးကို
ခူး၍အလ်င္ မစားႏွင့္။

မိဘဆရာ ထားသည့္ဟာကို
မ်က္ႏွွာကြယ္လွ်င္ မယူငင္ႏွင့္။

လိုခ်င္ေသာအား စားခ်င္ျငားက
ဝပ္တြားခယ ေတာင္းပန္္ၾက။

               ဒီေလာက္ေကာင္းတဲ့ စာေပေတြ သင္ခဲ့ရပါလ်က္ တို႔ေတြ ဘာေၾကာင့္မ်ား- ----------

လယ္ထြန္မဂၤလာ သီခ်င္း

ရမထာ ေရႊၾကိမ္လံုးရယ္နဲ႔
ထြန္းတံုးကိုတဲ့ ေျခေတာ္တင္
ႏြားၾကန္စံုႏွင့္။

ပ်ိဳးခင္းကိုဝင္
ေကာင္းကင္က ေရႊပိန္ညင္းရယ္
မိုးေခၚလို႔ဆင္း။

ေဗာဓိေရႊေက်ာင္း

အေရွ႕ကိုေလွ်ာက္ပါလို႔
အေနာက္ကိုတဲ့ ေမွ်ာ္လိုက္ရင္။

တံခြန္္တိုင္ ေရႊကုကၠားနဲ႔
ဘုရားကိုျမင္။

မမေလးတို႔ ပ်ိဳ႕ဦးရင္
အဝင္သာေပေတာင္း။
ေဗာဓိေရႊေက်ာင္း။

တို႔ေဖေဖ

စားဝတ္ေနေရး ေငြရွာေပး
ေက်းဇူးၾကီးေပ တို႔ေဖေဖ။

ကိစၥမ်ားျဖင္ ေပၚေပါက္လွ်င္
စီရင္တတ္ေပ တို႔ေဖေဖ။

အိမ္ေထာင္အေရး စီမံေပး
ေလးစားေလာက္ေပ တို႔ေဖေဖ။

စဥ္းစားေျမာ္ျမင္ ဉာဏ္ႏွင့္ယွဥ္
ပဲ့ျပင္တတ္ေပ တို႔ေဖေဖ။

ႏိုင္ငံ့အက်ိဳး တို႔အက်ိဳး
သယ္ပိုးႏိုင္ေပ တို႔ေဖေဖ။

                                     ကဗ်ာရွင္ကို ေလးစားဦးတင္ပါသည္။ SSA လူငယ္မ်ား

တို႔ေမေမ

ေကၽြးေမြးသုတ္သင္ သက္ဆံုးပင္
ခ်စ္ခင္ရွာေပ တို႔ေမေမ။

ငယ္စဥ္ကာလ စည္းကမ္းျပ
ဆံုးမခဲ့ေပ တို႔ေမေမ။

အရြယ္ေရာက္လာ ေက်ာင္းအပ္ကာ
ပညာေပးေပ တို႔ေမေမ။

က်န္းမာဖို႔ေရး သင္ရာေကၽြး
ေလးစားအပ္ေပ တိုေမေမ။

ဝတ္စားဆင္ယင္ ျမတ္ႏိုးၾကင္
ခ်စ္ခင္အပ္ေပ တို႔ေမေမ။

                                        ကဗ်ာရွင္ကို ဦးတင္လွ်က္ SSA လူငယ္မ်ား

ဟိုယခင္က တို႔အလံ

ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အလံတြင္ ေအာက္ခံအေရာင္မွာ အနီေရာင္ျဖစ္ပါသည္။ လက္ဝဲဘက္ အထက္ေထာင့္၌ အျပာေရာင္ေလးေထာင့္ကြက္ခံထားပါသည္။ ထိုအျပာေရာင္ထဲတြင္ စပါးႏွံႏွင့္စက္သြားကို အရြယ္တူ ၾကယ္ျဖဴ (၁၄) လံုးက ဝန္းရံလွ်က္ရွိပါသည္။
စပါးႏွံသည္ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားအတြက္ အမွတ္အသားျဖစ္ပါသည္။
စက္သြားသည္ အလုပ္သမားမ်ားအတြက္ အမွတ္အသးျဖစ္ပါသည္။
ေတာင္သူလယ္သမားႏွင့္ အလုပ္သမားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္တည္ေဆာက္ေရး၏ မရွိမျဖစ္လူတန္းစားမ်ားျဖစ္ပါသည္။
အရြယ္တူၾကယ္ျဖဴ (၁၄) လံုးလည္း ျပည္နယ္ႏွင့္တိုင္း (၁၄) ခုတို႔၏ တန္းတူညီတူရွိမႈႏွင့္ စည္းလံုးညီညြတ္မႈဟူေသာ အဓိပၸါယ္ကို ေဆာင္ပါသည္။
အလံေတာ္ရွိ အျဖဴေရာင္သည္ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ျခင္း အနီေရာင္သည္ ရဲရင့္ျပတ္သားျခင္းဟူေသာ အဓိပၸါယ္ကိုေဆာင္ပါသည္။
အလံေတာ္၏ လက္ဝဲဘက္အထက္ေထာင့္ရွိ အျပာေရာင္သည္ ျငိမ္းခ်မ္းျခင္း တည္ၾကည္ျခင္းဟူေသာ အဓိပၸါယ္ကို ေဆာင္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ လြတ္လပ္ေရးကို ထိန္းသိမ္းရန္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အေပၚတြင္ သစၥာရွိရန္္ အျမဲသတိရလ်က္ ႏိုင္ငံေတာ္အလံကို အေလးျပဳၾကပါသည္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသီခ်င္း

(ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးအတြက္ တပ္မေတာ္ဖြဲ႕ဖို႔ ဂ်ပန္ျပည္မွာကြယ္ တကယ္ပဲ အသက္နဲ႔လဲလို႔ ဆင္းရဲဒုကၡခံကာ ၾကံစည္တယ္၊ သူရဲေကာင္းတဲ့ ဗိုလ္ေအာင္ဆန္းနဲ႔ အာဇာနည္ေတြရယ္)။


ငါတို႔ျမန္မာျပည္မယ္ မိဘတိုင္းကကြယ္ ဗိုလ္ေအာင္ဆန္းလို သူရဲေကာင္းေတြေမြးရမယ္၊ ငါတိုျမန္မာျပည္မယ္ မိဘတိုင္းကရယ္ အာဇာနည္အစစ္ေတြကို ရွိဖို႔ေမြးရမယ္။ ေၾသာ္ ဘုရင့္ေနာင္နဲ႔ ရာဇာဓိရာဇ္တို႔လို မင္းရဲေက်ာ္စြာ ပမာပံုႏွယ္ အေလာင္းဘုရားတို႔လိုကြယ္ ျမန္မာတိုင္း ျမန္မာမ်ိဳး အားကိုးေလာက္ေပရဲ႕ မေၾကာက္တမ္း မရႊံ႕တမ္း ျမန္မာေတြ ေအာင္ပန္းဆြတ္ၾကရွာေလတယ္။

သံျပိဳင္ဆိုရန္။။      (ရာဇဝင္ အတၳဳပၸတၱိလည္းရွိရမယ္ ေမာ္ကြန္းလဲထိုးေလာက္တယ္ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ဗိုလ္ေအာင္ဆန္းရယ္) ၂  ။    တိုင္းျပည္အက်ိဳးစြန္႔ခဲ့တယ္ မ်ားဇာနည္ႏြယ္ လြတ္လပ္ဖို႔ တို႔မ်ားကို ကၽြန္တြင္းမွာကယ္ တို႔ျမန္မာစိုးမိုးဖို႔ ေမွ်ာ္ၾကရွာလို႔ ေပၚလာတယ္။


အာရွနိဳင္ငံ ထူေထာင္ရန္အတြက္ မ်ိဳးရိုးမတိမ္းေအာင္ ၾကံေဆာင္ေလတယ္။ ေနမ်ိဳးသာကီ ျမန္မာျပည္လက္ရံုး ကမၻာႏိုင္ငံလံုး ထင္ေပၚေစတယ္ စိတ္အားသန္သန္ မာန္ကိုမေလွ်ာ့တယ္ ငါတို႔လူမ်ိဳးတန္ခိုးရွိဖို႔ သူ၇ဲေကာင္းေတြ ဂုဏ္ရည္ေျပာင္းတယ္။ တကယ္ပင္ သတိုးမဟာဗႏၶဳလရဲ႕ အစြမ္းသတၱိ ရာဇဝင္ေျပာင္တယ္ သားေကာင္းမ်ားလို႔ ေခၚေလာက္ရေပမယ္ ဥဒါန္းတြင္ေစမယ္ ျမန္မာသူရဲေကာင္း အေပါင္းေတြရယ္။။

(ဒုတိယပဒကို ထပ္ဆိုရန္)

ဒိုးပတ္သံ

အမ်ိဳးေနာ္တကယ္ျမတ္ပါတဲ့ ကိုးနဝရတ္ ေရာင္စံုျခယ္------ ဒိုးပတ္ကိုတဲ့ လြယ္ပါတယ္ ျမန္ျပည္နယ္ေက်ာ္ၾကား------( တီးလိုက္မယ္ကြဲ႕ ေရႊဒိုးသံကို)၂
မိုးထက္ယံ နတ္ထံကၾကား အလိုရွင္ နတ္ထံကၾကား---------ၾကား-------။



သံခ်ပ္
လုပ္အားေပးဖို႔ ထြက္လို႔လာ ညီညီညာညာ လာၾကလာၾက။
တစ္ေယာက္တစ္လက္ဝိုင္းလို႔ကူ လုပ္သားျပည္သူ ေကာင္းဖို႔ေကာင္းဖို႔။
ရပ္ရြာအက်ိဳး သယ္ပိုးကာ ဝျဖိဳးသာယာ က်န္းမာဖို႔ပဲ။
လက္ေတြ႔ဖြံ႔ျဖိဳးမေမ့ပါ စုကာေပါင္းကာ လုပ္ၾကကိုင္ၾက။
တံတားခင္းပါ လမ္းျပင္ပါ အလုပ္ဆိုတာဂုဏ္ရွိတာပဲ။
ေပါက္ျပားကိုင္ကာ ေျမဆြပါ ေျမပေဒသာ စိုက္ၾကပ်ိဳးၾက။
တို႔ေက်ာင္းေတာ္ၾကီး သန္႔ရွင္းေအာင္ ငါတို႔ေမာင္မယ္ ရွင္းၾကလင္းၾက။
ပညာခြ်န္ေအာင္ ၾကိဳးစားပါ ေနာက္ေနာင္အခါ ခ်မ္းသာမလြဲ။
ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား ႏိုးၾကားပါ တို႔ျပည္ျမန္မာ ေရွ့ေရွ့သို႔။
မိဘဆရာတို႔ ေမတၱာေရ ကၽြန္မတို႔တစ္ေတြခံယူပါ၏။
ေဟ့ စိန္လား ေဟ့ ျမလား ေဟလား ေမာင္ရို႕ဝါး။

ဆံုးမစာ

၁။ မီးေရာင္လေရာင္ ေနေရာင္ ဉာဏ္ေရာင္လႊမ္း၍မိုး။
၂။ ပညာသမာ အာဘာနတၳိ ျမတ္မုနိ ေဟာရွိက်မ္းကိုကိုး။
၃။ ထို႔ေၾကာင့္မ်ားစြာ လူတကာ ပညာရေအာင္ၾကိဳး။
၄။ ပညာေကာင္းမွာ ပေဒသာ သံုးရာမကုန္ႏိုး။
၅။ ပညာထိုးထြင္း တက္လိုလွ်င္း မပ်င္မရိႏွင့္။
၆။ လံုးလအရာ ဘယ္အခါ ပညာမကင္းၾကေစႏွင့္။
၇။ ပညာနည္းပါး မာနပြား စိတ္ထားအလြန္ဝင့္တတ္သည္။
၈။ ျပက္ရယ္က်ီးစား ျပဳဖန္မ်ား ခ်စ္အားမတည္ မုန္းတတ္သည္။
၉။ တက္ျပီးပညာ မေလ့လာ မၾကာမရွည္ ေပ်ာက္တတ္သည္။
၁၀။ ပညာမသင္ ပ်င္းရိလွ်င္ လူတြင္ဉာဏ္စ တံုးတတ္သည္။

ေအာင္ဆန္းဇာနည္

ေဖေဖာ္ဝါရီ ဆယ့္သံုးမွာ
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေမြးေန႔ပါ။
တစ္ေထာင့္ကိုးရာ တစ္ဆယ္ငါး
ေရွ႕ ေနဦးဖာသား။
ဇာတိနာတ္ေမာက္ မေကြးခရိုင္
သိၾကမ်ားခုတိုင္
ၾကံၾကံခိုင္တဲ့ ဇာနည္ဘြား
မိခင္ေဒၚစုသား။
တစ္ေထာင့္ကိုးရာ ေလးဆယ့္ခြန္
ေျပာင္းၾကြတမလြန္။
မ်က္ရည္သြန္လို ဘဝင္ညိဳး
ဇူလိုင္တစ္ဆယ္ကိုး။
ျပည္ေထာင္စုရဲ႕ေက်းဇူးရွင္း
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ တို႔ဖခင္။
ေကာင္းေစခ်င္တဲ့မွာစကား
ငါတို႔မေမ့အား။
ျပည္ေထာင္လြတ္ေရး ၾကိဳးပမ္းေအာင္
ျပည္ခ်စ္ တို႔ေခါင္းေဆာင္။
ဆိုရွယ္လစ္ေဘာင္ လမ္းစဥ္မ်ား
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခ်မွတ္သြား။။။။


SSA လူငယ္မ်ားမေမ့ေသးပါ။

ဆံုးမစာ

ထန္းရည္အရက္
တစ္ခ်က္ကိုကင္း
ဘိန္းဘင္းကေစာ္
ေလွာ္စာေသာက္စား
ျပဳသူမ်ား
စီးပြားပ်က္မည္သိ။

မလုပ္မကိုင္း
မိွဳင္ေတြေငးကာ
ေနရာေက်ာ္ခင္း
ပ်င္းရိဖင့္စား
ျပဳသူမ်ား
စီးပြားပ်က္မည္သိ။

လူသြမ္းလူေသာင္း
လူဘူးေတာင္းဟု
မေကာင္းမိတ္ဖက္
လူသူပ်က္ႏွင့္
ေပါင္းလ်က္ယွဥ္သြား
ျပဳသူမ်ား
စီးပြားပ်က္မည္သိ။


ၾကက္ဖတိန္ညင္

ၾကက္ဖတိန္ညင္ ေတာကိုဝင္
ေမာင္ရင္လာ ေလးႏွင့္ပစ္။
မပစ္ပါႏွင့္ ေမာင္ရင္ရယ္
ၾကက္တက္စူးပါ႔မယ္။
ဘယ္ဘက္က စူးစူး။
ညာဘက္က စူးစူး။
ခြပ္လိုက္ၾကစို႔ သူငယ္ခ်င္း
ေအာက္အိအီးအြတ္။
ေရႊစံပယ္ ရင္ခတ္ႏွင့္
ဇလပ္ဇီဇဝါ
သင္းရနံ႔ျဖာ။
ေလျဖဴးငယ္လာ
ေလညာကစုရံုး
ပြင့္ဝတ္ညွာတံခ်ဴလို႔
လူလိုပင္ သယ္ေဆာင္သြားရွာၾက
ပ်ားႏွင့္ပိတုန္း။

တို႔ေက်ာင္း


၁။ အရြယ္ေရာက္လာ တို႔ေက်ာင္းမွာ ပညာသင္ၾကားၾက။
၂။ ရြာ၏အလယ္ ဂုဏ္ယူဖြယ္ တင့္တယ္လွေပစြ။
၃။ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ ခ်စ္ၾကည္ျဖဴ ညီတူဝတ္ဆင္ရ။
၄။ ေက်ာင္းပတ္ဝန္းက်င္ ေန႔စဥ္ပင္ သုတ္သင္သန္္႔ရွင္းၾက။
၅။ ေက်ာင္းဥယ်ာဥ္မွာ မ်ိဳးစံုစြာ ညီညာစိုက္ပ်ိဳးၾက။
၆။ ေက်ာင္း၏စည္းကမ္း မပ်က္တမ္း ဝန္္ထမ္းေစာင့္ထိန္္းၾက။
၇။ တို႔ေက်ာင္းကုိခင္ တို႔ခ်စ္လွ်င္ ျမဲပင္ေလးစားၾက။
၈။ ေက်ာင္း၏ေက်းဇူး ပညာဖူး ဆြတ္ခူးေန႔စဥ္ရ။
၉။ တို႔ေက်ာင္းဂုဏ္ေရာင္ တိုးျမင့္ေအာင္ ရည္ေဆာင္ၾကိဳးစားၾက။

ကိုရင္အာယုတို႔ငယ္စဥ္က ေတးသံမ်ားထဲမွ တစ္ပုဒ္ျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္၏ လြယ္အိပ္ကို အမွတ္မထင္ ကိုင္ၾကည္မိစဥ္မွာ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ျပန္္ေတြ႔ရတာပါ။။
 ဒါနဲပဲ ငယ္စဥ္က သံစဥ္မ်ားရယ္လို နာမည္ေပးမိတာပါ။။
အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္လွ်က္ ကိုရင္အာယု (မန္းသီတဂူ)

Sunday, March 11, 2012

သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ (၇၅) ႏွစ္ ေမြးေန႔အလွဴေတာ္

သီတဂူဗုဒၶတကၠသိုလ္တို႔၏ အဓိပတိ ဆရာေတာ္ျဖစ္ေတာ္မူေသာ သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ (၇၅) ႏွစ္ျပည့္ေမြးေန႔ပြဲတြင္
၁။ ေဒၚေရႊဥ (ေရႊဥရတနာေရႊဆိုင္)မိသားစု ရန္ကုန္ျမိဳ႕မွ သကၤန္းအစံု (၁၀၀၀)

၂။ မစၥတာ ေတာင္ဂါရီရိုဂ်ိဳအန္ကာဆာ+ ဇနီး ေဒါက္တာ ဟန္နီယို မိသာစု အင္ဒိုနီးရွားနိဳင္ငံမွ စတီးသပိတ္အလံုး (၁၀၀၀)

၃။ ဦးတင္ဦး + ေဒၚလွျမင့္ ( ေရႊစင္ရတနာေရႊဆိုင္) ရန္ကုန္ျမိဳ႕မွ စတီးငါးဆင့္ဂ်ိဳင့္ အလံုး (၂၀၀၀)

၄။ ဦးေနဝင္းႏိုင္+ ေဒၚခင္ေထြးရီ (ေဖာ္အဲဗားဖန္စီစတိုး) ရန္ကုန္ျမိဳ႕မွ ထီးအလက္ (၁၀၀၀) ႏွင့္ ဘိနပ္ (၁၀၀၀)

၅။ မႏၱေလးသီတဂူေက်ာင္းအမၾကီး ေဒါညြန္္႔ညြန္႔ေအး မႏၱေလးျမိဳ႕မွ သီလရွင္ဝတ္စံု (၁၀၀၀)

၆။  ေဒၚရဲ၊ ေဒၚနီ၊ ေဒၚခ်ိဳ၊ ေဒၚခင္ဝင္း၊ ေဒၚခင္သန္းေဌး သီတဂူေက်ာင္းအမမ်ား မႏၱေလးျမိဳ႕မွခံဳထည္ (၁၀၀၀)

၇။ စိန္ျဖိဳးမိသားစု မႏၱေလးျမိဳ႕မွ သြားတိုက္ေဆး သြားတိုက္တန္ အစံု (၂၀၀၀)
အစရွိေသာ သီတဂူကို ၾကည္ျဖဴၾကကုန္ေသာ ဒါယကာ ဒါယိကာမ်ားမွ သံဃာေတာ္ အပါး (၁၀၀၀) ႏွင့္ သီလရွင္ အပါး (၁၀၀၀) တို႔အား လွဴဒါန္းခဲ့ၾကပါသည္။

အမ်ားျပည္သူ ၾကည္ညိဳနိဳင္ရန္ ဓါတ္ပံုတို႔ျဖင့္ ေဝေဝဆာဆာ တင္ျပလိုေသာ္လည္း ကြန္ဳပ္တို႔၏ နည္းပညာ အားနည္းမူေၾကာင့္၎ ကြန္းနက္ရွင္းမေကာင္းသည္ေၾကာင့္၎  မတင္ျပနိဳင္သည္ကို သီခံေတာ္မူၾကရန္ ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။။ (SSA လူငယ္မ်ား) မန္းသီတဂူ

သီရိဓမၼာ အေသာက မင္းၾကီးသည္ သာကီးႏြယ္ဖြားျဖစ္သည္။

ေမာရိယမင္းဆက္

Saturday, March 10, 2012

သာသနာဆိုသည္မွာ

သာသနာဆိုသည္မွာ အမည္မွ်သာရွိ၍ အသက္မရွိေသာ အဝိညာဏကနာမပညတ္ၾကီးတစ္ခုျဖစ္၍ သာသနာကို ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္မည့္ပုဂၢိဳလ္မ်ားရွိမွသာလွ်င္ တည္ျမဲႏိုင္မည္။ စည္ပင္ႏိုင္ေပမည္။ သာသနာေတာ္ စည္ပင္ျပန္႔ပြားေရး ၾကာျမင့္စြာတည္ျမဲႏိုင္ရန္မွာ သာသနာ့ဝိညာဥ္သဖြယ္ျဖစ္ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ အလြန္အေရးၾကီးလွ၏။ သာသနာေတာ္အထဲရွိ တရားေတာ္အဆီအႏွစ္တို႔သည္ သာသနာျပဳပုဂၢဳလ္အေပၚ၌ တည္ရမည္။ သာသနာျပဳပုဂၢဳလ္၏ ေဟာၾကားျမြက္ေဖၚ တရားေတာ္သည္ သာသနာေတာ္ကို မွီတင္းခိုလံုၾကကုန္ေသာ လူတို႔၏အေပၚ၌ တည္ရမည္။ သို႔မွသာလွ်င္ သာသနာေတာ္ၾကီးလည္း စည္ပင္ႏိုင္မည္။ ျပန္႔ပြားႏိုင္မည္။ ၾကာျမင့္စြာတည္ျမဲႏိုင္မည္ျဖစ္၏။ အၾကင္အခါ၌ သာသနာေတာ္ၾကီး၏ တံခါးမွဴးႏွင့္တူေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားမရွိအံ့။ သာသနာေတာ္ကို မွီတင္းခိုလံွဳၾကကုန္ေသာ လူတို႔သည္လည္း တရားေတာ္တည္းဟူေသာက်င့္စဥ္မွ ခ်ိဳ႕ယြင္းလတၱံ႕။ လစ္ဟင္းၾကကုန္လတၱံ႕။ ထိုကဲ့သို႔ ခ်ိဳ႕ယြင္းလစ္ဟင္းၾကကုန္သည္ရွိေသာ္ မွီခိုရာကိုင္းကၽြန္းသဖြယ္ျဖစ္ေသာ သာသနာေတာ္ျမတ္ၾကီးမွာ ဆုတ္ယုတ္သုဥ္းဖ်င္းလာ၍ အဆံုး၌ ကြယ္ျခင္းသို႔ေရာက္ရေပမည္။
ဥပမာ ဟိႏၵဴသာသနာ တည္တံ့ေရးအတြက္ ျဗဟၼဏပုဏၰားတို႔သည္ အလြန္အေရးၾကီးေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ အေၾကာင္းဆိုမူ ဟိႏၵဴဘာသာ၏ အဆီအႏွစ္ျဖစ္ေသာ ေဝဒက်မ္း ေဇာတိက်မ္း ဥပနိႆယ်က်မ္း နီတိက်မ္း ကဗ်ာလကၤာက်မ္းတို႔သည္ အမ်ားအားျဖင့္ သူတို႔၏သႏၱာန္၌သာ တည္ၾကသည္။ အစၥလာမ္ဘာသာတည္တံ့ေရးသည္ ေမာ္လဝီေခၚပုဂၢိဳလ္တို႔အေပၚ၌တည္၏။ အေၾကာင္းဆိုေသာ္ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္တို႔၏ တစ္အုပ္တည္းေသာစာ တစ္ေစာင္တည္းေသာက်မ္းဟုဆိုအပ္ေသာ ကုရန္ေခၚ သမၼာက်မ္းစာမွာ သူတို႔အေပၚ၌သာ အမ်ားဆံုးတည္၏။ ခရစ္ယာန္္ဘာသာဝင္တို႔အဖို႔ (father) ေခၚ သာသနာျပဳတို႔သည္ အေရးၾကီးေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္၏။ ထိုထိုသို႔ေသာ ဘာသာတို႔၌ ထိုထိုသို႔ေသာ သာသနာျပဳမ်ား မရွိခဲ့ျငားအံ့။ အခ်ိန္ကာလ အနည္းငယ္အတြင္း၌ပင္လ်င္ ကြယ္ပသြားလိမ့္မည္။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာမ်ားအဖို႔ သာသနာဝိညာဥ္သဖြယ္ျဖစ္ေသာ ရဟန္းေတာ္တို႔သည္ အေရးၾကီးဆံုးျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သုတ္၊ ဝိနည္း၊ အဘိဓမၼာဟုဆိုအပ္ေသာ ပိဋကတ္သံုးပံုမွာ ရဟန္းေတာ္တို႔၏ အေပၚ၌သာ အမ်ားဆံုးတည္လ်က္ရွိ၏။ ဒါတြင္မကေသးပဲ ဝိပႆနာဘာဝနာပြားမူ စာေပက်မ္းဂန္သင္ၾကားမူ မိစၦာဝါဒီသေဘာသို႔ သက္ဝင္ေနေသာသူကို သမၼာဝါဒီျဖစ္လာေအာင္ ေဟာၾကားမူ အစရွိသည္တို႔သည္ ကၽြန္ဳပ္တို႔ကဲ့သို႔ေသာ ရဟန္းေတာ္တို႔၏ တာဝန္ပင္ျဖစ္ဘိ၏။ အက်ဥ္းအားျဖင့္ ေရးမည္ဆိုလွ်င္ သာသနာေတာ္ကို စည္ပင္ျပန္႔ပြားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရမည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ ရဟန္းေတာ္မ်ားပင္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုလို၏။။
                                                                         ေမဃဝတီဆရာေတာ္ ဦးနာဒရ

Sunday, March 4, 2012

အခြင့္ အေရး


အားလံုးမဂၤလာပါ
တပည့္ေတာ္  အခြင့္အေရးဆိုတာႏွင့္ပတ္သတ္ျပီးေတာ့ နည္းနည္းေျပာျခင္ပါတယ္။ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ေျပာထားတာပါ။ တပည့္ေတာ္ကိုယ္ပိုင္စကားေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ပည့္ေတာ္တို႔ ယခုလို ပရိတ္သတ္ေရွ့မွာ မိုက္္ခရိုဖံုးႏွင့္ တစ္ခါမွ မေျပာဘူးပါဘူး။ အခ်ိဳ႕ေသာ ညီငယ္ ညီမငယ္ေတြက ဒါကိုဘဲေၾကာက္သလို႔လို႔ ရွက္သလိုလိုလုပ္ေနၾကပါတယ္။ အခြင့္အေရးဆိုတာ အခြင့္ ႏွင့္ အေရးဆိုျပီး ႏွစ္ခုရွိပါတယ္။ ဒီလိုအခြင့္ကို ရဖို႔ဆိုတာ တျခားေနရာမွာ မျဖစ္နိဳင္ပါဘူး ဒီကလပ္ကို တတ္ေနလိုရခ်င္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခြင့္ကို ဆရာက ယခု ဆယ္မီးနစ္စိေပးပါျပီး၊ အခြင့္ရွိတုန္္း ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမေတြ အေရးပါေအာင္မလုပ္ရင္ ဘယ္ေတာ့မွ တပည့္ေတာ္တို႔ အေရးပါတဲ့သူျဖစ္လာမာမဟုတ္ဘူး။ အေရးပါတဲ့သူျဖစ္ဖို႔ အခြင့္ရတုန္းတပည့္ေတာ္မ်ား ၾကိဳးစားရမာျဖစ္ပါတယ္။ အခြင့္ရတဲ့အခါမွာ အေရးပါေအာင္လုပ္ၾကဖို႔ ေက်ာင္းသားေတြကို တပည့္ေတာ္အေနႏွင့္ တိုက္တြန္းေျပာၾကားလိုပါတယ္။
အရွင္ဣႏၵာစရိယ    Elementary

(စာေရးသူတို႔ေက်ာင္းမွာ တစ္ပါတ္တစ္ခါ နွစ္ပါတ္တစ္ခါ မိမိတို႔ခံစားနားလည္းထားသမွ်ကို ဖြင့္ခ်ဘို႔ရန္ (Presentation) သေဘာအေနႏွင့္ စကားေျပာပြဲေလးမ်ားကို အခါအားေလ်ာ္စြာလုပ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္သူေတြက ရွက္သလိုလို ေၾကာက္သလိုလိုႏွင့္ မေျပာၾကပါဘူး။ ဒီအေျခအေနကို အားမလို အားမရျဖစ္ေနတဲ့ ေက်ာင္းသားက သူသိထားသမွ်ကို ေက်ာင္းသားသူငယ္ခ်င္းေတြဆီေဝငွလိုက္တဲ့ စကားလံုးေလးေတြပါ။) (တကယ္တမ္းေတာ့ ဆယ္မီးနစ္စာ ေျပာသြားသည့္စကားေတြထဲမွ မွတ္မိသေလာက္သာ မွတ္တမ္းျပန္ေရးမိတာပါ။ ေက်ာင္းသားအေယာက္ေလးဆယ္ေက်ာ္ရဲ. စကားလံုးေတြကို စားေရးသူ မမွတ္ႏိုင္ပါဘူး) အရွင္ဣႏၵာစရိယ ကေတာ့ ေက်ာင္းသားပရိတ္သတ္ေတြ ျငိမ္ၾကသြားေလာက္ေအာင္ ေျပာျပႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
စာေရးသူကို နားရင္အုပ္ျပီး ဆံုးမေနသည္အလား ခံစားမိပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ခါမွာ ေက်ာင္းသားေတြဆီက ရလိုက္္တဲ့ပညာေတြဟာ ဘာႏွင့္မွ် လည္းမရႏိုင္ေအာင္ပါဘဲ။ စားေရးသူ ဦးေႏွာက္ကို ေျခာက္ျခားေစခဲ့သည္။ အလုပ္ရုပ္ေစခဲ့သည္။ အခြင့္ရတံု အေရးပါေအာင္လုပ္ပါတဲ့ စားေရးသူတို႔သည္ လူသားမ်ားျဖစ္ၾကေလသည္။ လူ႔ဘဝဟူေသာ အခြင့္ထူးၾကီးကို ရေနၾကျပီး၊ သို႔ေသာ္ အေရးပါေအာင္ဘယ္ေလာက္မ်ားလုပ္ျပီးၾကျပီးလည္း။ ေကာင္းမူကုသိုလ္ ကိုယ္ပိုင္းတရားေတြ စုေနမိသလား၊ ရန္သူဝိုင္းေနတဲ့ ဘံုဆိုင္ပစၥည္ေတြစုမိေနသလား။ တကယ္တမ္းေတာ့ စားျခင္း အိပ္မွဳ ပစၥည္းစု၍ ဗဟုကာမ ေမာဃဝါစာ ဗာဟိရ အေလ့အက်င့္ေတြမ်ားေနခဲ့သည္။ ဒီလိုခ်ည္းသာ နိစၥဒူဝ ျဖစ္ေနက တရားလြတ္ကင္း လြန္းညံဖ်င္းသည့္ လူပ်င္ လူယုတ္ ရဟန္းပ်င္း ရဟန္းယုတ္ လူစုတ္ လူႏူ ရဟန္းစုတ္ ရဟန္းႏူ လူတု လူေယာင္ ရဟန္းတူ ရဟန္းေယာင္ လူေၾကာင္ ရဟန္းေၾကာင္ ဟူ၍ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းေတြကဲ့ရဲၾကေတာ့မည္။ လူ႔ဘဝဟူသည္မွာ အလြန္ရခဲ့လွေသာ အခြင့္ထူးၾကီးဟူ၍ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားခဲ့ပါသည္။ မႏုႆတၱဘာေဝါ ဒုလႅေဘာ  တဲ့။  ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ေယာဆရာေတာ္ဘုရားကလည္းေျပာဘူးသည္ ရခဲလွတဲ့ လူ႔ဘဝၾကီးကို အရေတာ္စြာႏွင့္ ေမာင္ရင္တို႔ ရခဲ့ၾကျပီ၊ ေကာင္းမူကိုသိုလ္ တစ္ခုခု မလုပ္လုိက္ရဘူးဆိုရင္ အမတန္္ဝမ္းနည္းစရာ ေကာင္းပါတယ္။ ရခဲ့လွတဲ့ ခႏၶာကိုယ္ၾကီးကို ညွာမေနပါႏွင့္ ခႏၶကိုယ္ထဲမွာရွိတဲ့ အႏွစ္ေတြကို ညဏ္ သတိ ျဖင့္ဆင္ျခင္ျပီး လံုးလၾကီးစြာေသာ ဝီရိယျဖင့္ ဆြဲထုပ္ၾကပါ။ အဲဒါမွ အႏွစ္ထုပ္ယူ စြမ္းတဲ့လူျဖစ္လာမွာပါ။ ရခဲ့လွတဲ့ လူဘဝမွာ နာမည္တစ္လံုးက်န္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္မွ ေတာ္ရာၾကမယ္။ ကံညာဏ္ ဝီရိယ မေလ်ာ့ပါေစနဲ႔။ ျပီးေတာ့ ေနာက္တစ္ခုလညး္ရွိေသးသည္၊ ကုသိုလ္ေၾကာင့္လူျဖစ္လာရသည္ျဖစ္၍ ကုသိုလ္ႏွင့္လူ၊ လူႏွင့္ကုသိုလ္ ခြဲျခားလို႔မရဘူး၊ ကုသိုလ္လမ္းေၾကာင္းေပ်ာက္သြားသည့္ႏွင့္ လူသည္လည္း လူ႔လမ္းေၾကာင္းေပၚမွ ဖယ္ခြါသြားရမည္ျဖစ္သည္။

                                         ဆက္လက္ေရးသာပါမည္။ ကိုရင္အာယု

Friday, March 2, 2012

ကၽြႏုပ္၏ အတိုအထြာၾကီးမ်ား

ပညာႏွင့္ သီလဆိုတာ ေရႊေတြျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ကိုယ္၌ကိုက အလိုလိုတန္ဖိုးရွိေနပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ သူတို႔ကို ပြတ္တိုက္ အေရာင္တင္ျခင္းမျပဳရင္ေတာ့ အေရာင္ဟာ ေမွးမွိန္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေန႔ လုပ္လိုရတာမွန္သမွ်ကို မနက္ဖန္ကို ဘယ္ေတာ့မွ မေရႊ႕ ပါႏွင့္၊ အလုပ္ကိစၥတစ္ခုတည္ကို မေသြမဖယ္ တည္တည္ျငိမ္ျငိမ္ အာရံုစိုက္ျခင္းဟာ စိတ္တန္ခိုးသတၱိျဖစ္ျပီးေတာ့ ဉာဏ္ၾကီးတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ အမွတ္အသားလကၡဏာျဖစ္တယ္။။

ဘယ္အရာမဆို လိုျခင္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ထိုက္တန္္စြာရေအာင္ၾကိဳးစားဖို႔ေတာ့ ကိုယ္အေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္။

တစ္ဖက္သားက အေရးတယူ ျပဳျခင္းႏွင့္ ယဥ္ေက်းပ်ဴငွာရွိျခင္းတို႔သည္ မိမိအားေက်နပ္ေစ၏။
အလားတူ မိမိကအေရးတယူ ျပဳျခင္းႏွင့္ ယဥ္ေက်းပ်ဴငွာရွိျခင္းသည္လည္း တစ္ဖက္သားကို ေက်နပ္ေစသည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။

ခ်စ္ခင္နွစ္လိုဖြယ္ရွိေသာ ဥပဓိရုပ္သည္ ထာဝရတည္ေသာ ေထာက္ခံခ်က္ လက္မွတ္ တစ္ေစာင္ႏွင့္တူေလသည္။။။ 

မည္သည့္စာအုပ္မွ ကူးထားမွန္မမွတ္ေတာ့ပါ
ကိုရင္အာယု မန္းသီတဂူ

သာသနာျပဳ ဆြမ္းေက်းဇူး

သတၱဝါတို႔သည္ ဒါန၏အက်ိဳးေက်းဇူးကို ငါဘုရားသိလိုမ်ိဳး သိၾကမည္ဆိုလွ်င္---
ေနာက္ဆံုးထမင္းတစ္လုပ္ကိုေတာင္ မစားဘဲလွဴဒါန္းၾကေပလိမ့္မည္။။။။
ဣတိဝုတ္ပါဠိေတာ္

ဒါနအမ်ိဳးမ်ိဳးတြင္ ဆြမ္းဒါနႏွင့္ပတ္သက္ျပီးေတာ့
၁။ အသက္ရွည္ျခင္း
၂။ အဆင္းလွျခင္း
၃။ ခ်မ္းသာၾကီးျခင္း
၄။ ခြန္အားၾကီးျခင္း
၅။ ဉာဏ္ပညာၾကီးျခင္း
ဟူ၍ အက်ိဳးငါးပါးခံစားရႏိုင္ေၾကာင္းကို အဂၤုတၱဳရ္ ပါဠိေတာ္တြင္ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားထားပါသည္။

ဘုရားရွင္သည္ ႏြားေပ်ာက္ကို လိုက္ရွာေနရသျဖင့္ ေမာပန္းေနေသာ ဒကာတစ္ဦးကို ခ်က္္ခ်င္းတရားမေဟာေသးဘဲ ထမင္း (အလ်င္) ေၾကြးေစေလသည္္။ ထမင္းစားျပီး၍ ဆာေလာင္ပင္ပန္းမွဳမ်ား ေျပေပ်ာက္သြားေတာ့မွ တရားေဟာေတာ္မူပါသည္။
ထိုေၾကာင့္ တရားထူးရသြားပါသည္။
ထမင္းမစားရေသးဘဲ တရာနားရလ်င္ ဆာေလာင္မူတို႔ျဖင့္ ပင္ပန္းေနခ်ိန္္ျဖစ္၍ စိတ္မျငိမ္ သမာဓိမရွိ၊ ျဖစ္ေနသည့္အတြက္ တရားထူးမရႏိုင္ဟု ဆိုပါသည္။
ထိုေၾကာင့္ ဥတုေဘာဇနမၸိ ဥပနိႆယ ပစၥေယန ပစၥေယာ ဟုပ႒ာန္္းပါဠိေတာ္တြင္ ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ဆြမ္းဒကာ ဆြမ္းအမမ်ားသည္ ငါတို႔အလွဴသည္ တကယ္သာသနာျပဳ အေထာက္အပံ အကူအညီ အလွဴၾကီးဟု ဝမ္းေျမာက္လ်က္ အပရေစတနာ ပြားမ်ားသင့္ၾကေပသည္။

စားဖြယ္ေပးမူ ငါးမ်ိဳးလွဴ
၁။  စားဖြယ္ေပးမူ အသက္လွဴ လွဴသူမွာလည္း သက္ရွည္ရ။
     အသက္ရွည္ၾကာ ေနရပါလညး္ မခိုင္ျမဲ မလြဲပ်က္စီရ။
     တရားအသက္ တြဲ၍ဖက္ ရင့္က်က္ရွည္လို႔လွ။
၂။  စားဖြယ္ေပးမူ အဆင္းလွဴ လွဴသူမွာလည္း အဆင္းလွ။
     ရုပ္လွေသာ္လည္း မခိုင္ျမဲ မလြဲပ်က္စီးရ။
     တရားက်က္သေရ ျပည့္စံုေပ မေသြရလိုလွ။
၃။  စားဖြယ္ေပးမူ ခ်မ္းသာလွဴ လွဴသူမွာလည္း ခ်မ္းသာရ။
      ေလာကီခ်မ္းသာ မျမဲပါ မွန္္စြာပ်က္စီးရ။
     တရားခ်မ္းသာ စဥ္မကြာ ေကာင္းစြာေအးလို႔လွ။
၄။ စားဖြယ္ေပးမူ ခြန္အားလွဴ လွဴသူမွားလည္္း ခြန္းအားရ။
     အားေကာင္းေသာ္လညး္ မခိုင္ျမဲ မလြဲပ်က္စီးရ။
     တရားခြန္အား ျပည့္စံုျငား စြမ္းအားလြန္တက္ၾကြ။
၅။  စားဖြယ္ေပးမူ ဉာဏ္ကိုလွဴ လွဴသူမွာလည္း ဉာဏ္ၾကီးရ။
     ဉာဏ္ၾကီးေသာ္လညး္ မခိုင္ျမဲ မလြဲပ်က္စီးရ။
    တရားအမွန္ သိတဲ့ဉာဏ္ ဧကန္ရလို႔လွ။
    စားဖြယ္အက်ိဳး ဤငါးမ်ိဳး တန္ခိုးတက္လာရ။

ေယာဆရာေတာ္ေျခေတာ္ရင္းဝယ္ ပ႒ာန္းစာဝါလိုက္စဥ္က မွတ္စုျဖစ္ပါသည္။
အမွားပါလ်င္ခြင့္လြတ္သီခံေတာ္မူပါ။
ကိုရင္အာယု မန္းသီတဂူ

Thursday, March 1, 2012

ဥယ်ဥ္မူး၏ အတြင္းမေနာ

သူ၏သတၱိ သူ႔ပီတိႏွင့္
သူ၏ေမတၱာ ေစတနာကား
စိမ္းျပာစမ္းအိုင္ ပန္းျမိဳင္လယ္ထည္း
အျမဲလမ္းေလွ်ာက္ ေကြ႔ေကာက္သစ္ပင္
သူေတြ႔ျမင္ေသာ္
ျမင္လ်င္ျမင္ခ်င္း ေျဖာင့္ေအာင္ရွင္း၏
ႏွင္းဆီရန္သူ ဒို႔ရန္သူဟု
ရန္သူပိုးမႊား သူဖယ္ရွား၏
ေပါက္ျပားကိုင္ကာ ေျမဆြကာျဖင့္
ေရလာဖို႔ေတြး ေျမာင္သြယ္ေပး၏
ေလးျမတ္ခ်စ္ခင္ ႏွင္းဆီပင္ကို
အစဥ္ယုယ အလွျပဳျပင္
ေပါင္းျမက္သင္၏။

အလွျပဳျပင္-----
ေပါင္းျမက္သင္ေသာ္
ျမပင္စိမ္းစို ႏွင္းဆီပ်ိဳမွ
ပင္ပ်ိဳေမႊးၾကိဳင္ ႏွင္းဆီခိုင္တို႔
အျပိဳင္အဆိုင္ ဖူးပြင့္လွိဳင္၏
တစ္ခိုင္ႏွစ္ခိုင္ အလွျပိဳင္၏
ႏွစ္ခိုင္သံုးခိုင္ သင္ပ်ံၾကိဳင္၏
ျမိဳင္ျမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ ယိမ္းကျပိဳင္၏

ျပိဳင္လာသူရံုး----
မ်က္လံုးမ်က္ဖန္ ျပံဳးစဟန္ႏွင့္
ကိုယ္ဟန္ေက်ာ့ရွင္း လွယမင္းသို႔
သင္းပ်ံ႕ပြင့္ဆန္း ႏွင္းဆီပန္းကို
မႏွမ္းရက္ဟန္ မပန္ရက္ပဲ
အျမဲၾကည့္ကာ ေနခ်င္ပါသည္
ရင္မွာ ပီတိ လွိဳင္းယာဥ္အိ။

ၾကည့္ေနစဥ္မွာ ေရာင္နီလာ၍
ၾကင္နာညင္သာ ခ်ိဳသံသာႏွင့္
ေျမွာက္ကာ ပင့္ကာ ေခ်ာ့ေမာကာႏွင့္
ေပ်ာ့ကာယိမ္းယိုင္ ႏွင္းဆီခိုင္ကို
ပုိင္ႏိုင္အႏွမ္း သူ႔လက္စြမ္းေၾကာင့္
ႏြမ္းမွာ ညိဳးမွာ စိုးမိပါသည္
ေမတၱာပို႔မိ ေသာကဖိ။။
အရွင္ဓမၼဝိလာသ
ဂႏၶာရံု ဘံုေက်ာ္ဆရာေတာ္။

လမ္းမၾကီးကို အျပစ္တင္လို႔ေတာ့ မျဖစ္ဘူးေနာ္

ေလးဘက္ ေလးတန္က ရန္သူေတြဟာ ဓါး လွံ စသည္လက္နက္ေတြကိုင္ေဆာင္ျပီး ကိုယ့္ကိုသတ္ဖို႔ လာေနၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္နိဳင္တဲ့ လမ္းတစ္ခုလည္းရွိတယ္။ ဒီလမ္းကေျပးရင္ လြတ္္တယ္ လို႔လည္းသိတယ္။ အဲဒီလို ရန္သူေတြဝိုင္းထားခံရတဲ့ အခ်ိန္မွာ ထြက္ေျပးဖို႔လမ္း ရွိပါလွ်က္ႏွင့္ မထြက္ေျပးဘူးဆိုရင္ ရန္သူေတြရဲ႕လက္ေအာက္မွာ မရွဳမလွ အသတ္ခံရမယ္။  ဒီလိုအသတ္ခံရျခင္းဟာ လမ္း၏ အျပစ္မဟုတ္ဘူး။ ထြက္မေျပးသူရဲ. အျပစ္သာျဖစ္တယ္။
                                                                                ဘုရားအေလာင္းသုေမဓာ

အဲဒီလိုပါဘဲ ဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာေတာ္မွာလည္း ကိေလသာ ေလာဘမီး ေဒါသမီး ေမာဟမီး စတဲ့ ရန္သူေတြဟာ အဘက္ဘက္က ေလာင္က်ြမ္းေနၾကတယ္။
အဲဒီမီးေတြက လြတ္ဖို႔ ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္ရာလမ္းဟာလည္း သာသာနာေတာ္မွာရွိတယ္။ အဲဒီလမ္းက မေျပးဘဲ ကိေလသာေတြရဲ႕ အေလာင္အျမိဳက္ကို ခံရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဘယ္သူကိုအျပစ္တင္ရမလဲ။ လမ္းမၾကီးကို အျပစ္တင္လို႔ေတာ့ မျဖစ္ဘူးေနာ္။။။။
ဘာျဖစ္လိုလဲဆိုေတာ့ အဲဒီလမ္းမၾကီးဟာ ဒါန သီလ ဘာဝနာ ပညာစတဲ့ ရတနာေတြခင္းထားတဲ့ မဂၢင္ရွစ္ပါး လမ္းမၾကီးျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။။။
                                                                     အမွတ္မထား ဆရာေတာ္တစ္ပါး
မွတ္သားမိေသာ အတို အထြားၾကီးမ်ားကို မွ်ေဝခံစားနိဳင္ၾကပါေစ။
ကိုရင္အာယု (မန္းသီတဂူ)

သရဏဂံု စိတ္ဝယ္ထံုေလာ

၁။  ဗုဒၶံသရဏံ ဂစၦာမိ။
၂။  ဓမၼံသရဏံ ဂစၦာမိ။
၃။  သံဃံသရဏံ ဂစၦာမိ။

ေသခါနီးျဖစ္ေနေသာသူတို႔ကို သရဏဂံုေဆာက္တည္ေစပါ၊ ပြားမ်ားေစပါ။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သရဏဂံု သည္ ပြားမ်ားရန္ အလြန္းလြယ္ကူ၍ သတိအားမေကာင္းေတာ့ေသာ သူတို႔အတြက္ အဆင္ေျပေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
အျခားေသာ ဂါထာပရိတ္တို႔သည္ကား အရာက်ယ္၍ ျပီးေျမာက္ေအာင္ရြတ္ႏိုင္ရန္ ခဲယင္းေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
ထိုျပင္ သရဏဂံု၏ အက်ိဳးသည္လည္း အလြန္ၾကီးမားေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။

ပညာၾကီးပြားခ်င္သပ ဆိုရင္ သရဏဂံုကို ပြားမ်ားပါ။
စည္းစိမ္ဥစၥာ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေဆြမ်ိဳးေပါင္းေဖာ္ေတြႏွင့္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ေနခ်င္သပ ဆိုရင္သရဏဂံုပြားပါ။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဘယ္ရန္သူကမ် မိမိဥစၥာကို မဖ်က္ဆီးနိဳင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္တယ္။
                                           ဆရာေတာ္တစ္ပါး၏ ၾသဝါဒျဖစ္ပါသည္  မမွတ္မိေတာ့ပါ
                                                       ေက်းဇူးတင္ပါသည္
                                                           ကိုရင္အာယု မန္းသီတဂူ